| Apie daugpatystę | 2008 06 09 | 
Atsiliepdamas    į kvietimą šiai diskusijai kažkam itin opia tema, noriu pasakyti, kad    šiuolaikiniam vyrui suvedžioti gal daug ir nereikia, bet   nešiuolaikiniam  tikrai reiktų nemažai pastangų, o ir, manau, rezultatas   būtų niekinis…    
Senojo    Testamento Pradžios knygoje, ir ne tik joje, yra ne viena nuoroda  apie   daugpatystę. Bet mes gyvename ne Senojo Testamento, o Naujojo  laikais,  –  reiškia ir taisykles diktuoja ne senasis, bet naujasis  Šeimininkas.  
Kas Jis, tas naujasis? Apie ką Jis kalba, kokios Jo taisyklės, ar jos privalomos, ar ne… Ar jos griežtos, ar įvykdomos?   
Valstybės    pamatas – šeima. Šeima susideda iš vyro ir moters, ir be abejo –   vaikų.  Tad apie žmonių ir kitokias šeimas, apie tai ir daugiau,   pakalbėsime  šiame straipsnyje.  
Norint    užauginti sveikas daržoves ir vaisius, reikia gero klimato. Na, o    norint turėti pasididžiavimo vertus vaikus, turbūt reikia ne vien gero    mikroklimato ir sąlygų, bet ir daugybės pastangų… Kas tai per klimatas,    sąlygos, pastangos?  
Žmonių    šeimas galima palyginti ir su vynuogyno medeliais. Šventajame Rašte,    kurį cituoja minčių apie daugpatystę autorius – 2008 01 05 laikraščio    „Lietuvos Aidas“, straipsnyje „Įsiveskime daugpatystę!“, – ne vienoje    vietoje rasime tokius palyginimus.  
Vynmedžius    auginant turime problemų su blogais orais, parazitais – kenkėjais    vabalais, graužikais, įvairiais sparnuočiais, savaip apdorojančiais    derlių ir panašiai. Žmonių šeimos turi ne ką mažesnių problemų nei    vynuogynai…  
Žmogus,    būdamas išskirtiniu Visatos sukūrimo kontekste, – vienintelis yra    dvasinė būtybė – sukurtas pagal Dievo atvaizdą, tuo išsiskirdamas iš    visos kūrinijos, o visi kiti nėra sukurti pagal Dievo atvaizdą, todėl    nei gyvūnai yra mūsų mažieji broliai, nei morkos ar bulvės – mūsų    pusbroliai…  
Krikščioniškos    šalies, ar bent pretenduojančios į šį statusą, gyventojai turėtų    laikytis taisyklių, kurios išdėstytos Vyriausiojo Sodininko geranoriškų    patarimų knygoje – Visatos Konstitucijoje, Šventajame Rašte. Ten    parašyta, kad gera priežiūra ir klimatas yra būtini norint, jog ne tik    medeliai, bet ir žmonės užaugtų sveiki. Tai ir pareiga, privaloma ne  tik   sodininkams, bet ir paaugusiems sodinukams…  
Todėl    ir susikoncentruokim ties žmonių sodais – šeimomis. Daug kas savo   laiku  kalbėjo, mokė mūsų protėvius, ką ir kaip daryti, moralizavo, bet   jų  žodžiai taip ir liko žodžiais, užrašytais ar iš kartos į kartą    perduodamais pamokymais, posakiais, postulatais… Žodis taip ir liko    žodžiu!  
Tas,    kurio eroje mes gyvename, paliko ši tą daugiau nei eros pavadinimą ir    laiko skaičiavimą. Jis paliko mums mokslą, – Naująjį Testamentą. Šis    Sodininkas, Žodis tapo kūnu ir gyveno tarp mūsų, o to nėra buvę per  visą   žmonijos egzistavimo laikotarpį (Jono 1, 14).  
Ir    šis Sodininkas, toliau Jį vadinsim Mokytoju, itin rūpinosi, kad Jo    pamokymai neliktų be atsako, – Jis ne tik kalbėjo, bet ir buvo pavyzdžiu    tiems, kurie Jį supo. Dėl to Jam teko net nukentėti...  
Savo    ruožtu sodininkų bei sodinukų priešas taip pat nesnaudė, ir pasėjo   daug  piktų sėklų, iš kurių išaugusios piktžolės po šiai dienai veši ir   kelia  galvas tarp sveikųjų. Anais laikais piktžolės būdavo gana  greitai   išraunamos, bet šis Sodininkas – Mokytojas to daryti ir šių   technologijų  naudoti nebeleidžia, mat kitas laikas, na ir klimatas ne   visai tam  palankus.  
Šiais    laikais klimato sąlygos yra žymiai švelnesnės ir suteikia galimybę    šalia gerųjų augti ir blogiesiems, ir kas žino, gal mums nežinomos    „evoliucijos“ keliais blogieji taps geraisiais ir atvirkščiai.  
Mokslas, apie kurį aš kalbėsiu, yra gerai žinomas, tad ir jo Autoriaus pristatyti, manau, nebereikia.  
Ką    tas mokslas byloja? Nagi tai, kad paskutiniaisiais laikais atsiras   daug  nedorų sodininkų, kurie bandys ne tik sodinukus kryžminti, bet ir   tą  patį žmogų… Net bandys pakeisti ir perrašyti žmogaus anatomijos ir    fiziologijos vadovėlius, jau nekalbant apie elementarius kasdienio    gyvenimo ir tarpusavio bendravimo principus, nors tie principai seniai    surašyti, tad ir dviračio išradinėti nereikėtų…  
Bet    vis atsiranda revizorių arba naujųjų Lietuvos knygnešių, bei įvairių    etikos sergėtojų, kurie bando racionalizuoti ne tik vynuogynų, bet ir    žmonių priežiūros bei auginimo principus ne tik iki sodinukų  sudarkymo,   bet ir žmogaus išsigimimo, tad kokios dar gali būti kalbos  apie  derliaus  gausėjimą?!  
Taigi,    kodėl vis mažėja derlius, taip visų labai laukiamas ir puoselėjamas?    Kodėl mūsų vaikai neatlaikę klimato (moralinio ir ekonominio) sąlygų,    kaip tie paukščiai, išskrenda svetur... Kodėl tos sąlygos tokios    prastos, o kai kuriais atvejais ir kenksmingos?  
Nes    niekas jų neugdė ir nemokė, na ir dabartinis pavyzdys, rodomas iš    tribūnų, nėra priimtinas. Koks tas vaizdas, kurį mes matome? Atsakysiu! Nežabotas godumas, pavydas bei moralinės kompetencijos nebuvimas! Tai pagrindiniai visuomenės griovėjai post–totalitarinėje erdvėje!  
Kuo    pasireiškia moralinės kompetencijos nebuvimas, paklausite? Nagi, kad   ir  iš TV ekranų sklindanti okultizmo smarvė, su viduramžių   burtininkavimu,  būrimu ir šiuolaikinių kompiuterizuotų raganų,   apsigobusių  astrologinių mitų šydu, manifestavimusi TV ekranuose –   modernusis  šamanizmas liete liejasi per TV ekranus!  
Ko    norime išmokyti savo vaikus, demonstruodami vidury dienos  prezervatyvų   reklamas TV filmų reklaminių pauzių metu? Kokį poveikį  jaunimui daro   nuolat ir nuolat įkyriai beriamos frazės pranešėjų,  kurios prieš penkias   minutes gašliai prislopintais balsais stenėjo,  reklamuodamos   paleistuvių paslaugas, o vėliau, beveik niekuo  nesiskiriančiais, tais   pačiais balsais skelbia vos ne tautos didvyrių  nominacijas per kažkokių   ašaras varančių daržovių ceremonijas, arba  kas 20 minučių reklamuoja   neįtikėtinai šlykštaus filmo jaunimui moto –  gyvenk nevaržomai,   pasimėgauk viskuo ir jaunas mirk!?  
Todėl,    mano galva, viena pagrindinių priežasčių, kodėl negalime pasiekti    konsensuso nei kultūroje, nei švietime, nei kasdieniuose santykiuose,    yra nesupratimas, kas yra žmogus, kokia jo kilmė, nesuvokta žmogaus    esmė, be kurios neįmanomi tolimesni veiksmai, norint turėti normalią    visuomenę bei puoselėti sveikus vyrus ir moteris, iš kurių susideda sveika šeima, ir, aišku, – tvirta valstybė!  
Šis    nesuvokimas, kas yra kas, ir yra pagrindinis faktorius, dėl kurio    žlunga žmonių šeimos! Aišku, aš čia neminiu dviejų vienos ir tos pačios    lyties asmenų darinių. Jau geriau genetiškai modifikuoti rapsai, nei    ,,genetiškai“ modifikuoti žmonių dariniai…  
Tad    kol visuomenė neįsisąmonins, jog žmogus visų pirma yra dvasinė  būtybė,   tol jokio progreso, kurio taip visi trokšta, – nematysime. Bet  koks   filmo „Mes ateiname“ tipo    veikėjų moto liks neįgyvendintas, nes nėra moralinio pamato, – visa   tai  jau buvo: entuziazmas, jaunystė, lyg ir sveikos kritinės nuostatos,   bet  žodis taip ir liko žodžiu…  
Mes, – aš    ir mano draugai, – jaunystėje turėjome tokias nuostatas: Maironio    „Trakų pilis“ buvo mūsų himnas, tautiškumas – vėliava, bet pagrindas    buvo ne tas, ir ilgainiui jos išsigimė.  
Todėl manau, kad tauta ir visuomenė, svarstanti, ar    homoseksualizmas – bjaurastis ar ne; abortas – žmogžudystė ar ne;    tauta, vadinanti save krikščioniška, bet pritarianti abortams, tikinti    astrologija ir panteizmu, vydūniška filosofija ir reinkarnacija, –    negali būti tarpininke Dievo palaiminimams iš Dangaus gauti: ,,Tauta, neturinti Dievo pažinimo, pražus“ (ST, Ozėjo 4, 14).  
Šiandien dažnas girdime žodį „homofobija“.    Kadangi mūsų regimas pasaulis turi ir kitą, nematomą, tamsiąją  dvasinę   pusę, tad ir šio slidaus žodžio autorystė daug kam nebekelia  abejonių.   Manipuliuojant žodžių semantika norima iškreipti ne tik jų  reikšmę,  bet  ir suvelti protus. Tokios manipuliacijos dėka ir  atsiranda tokie   žodžiai, kaip homofobija!  
Manipuliuojama    ir kitomis sąvokomis, gal daugiau iš nesupratimo – intelektas    prilyginamas dvasingumui, o jausmai, sielos prerogatyva – Dievo    įstatymams! Protas be doros – nulis be vieneto, o jei ne nulis, tai    kažkoks piktas skaičius… O tauta be Dievo supratimo ir baimės – tauta be    ateities!  
Tad    ne mėnulio kalendorius ar pagoniškas saulės garbinimas, bet Dievo    Žodžio ir Jo įstatymų gerbimas atves tautą į tas aukštumas, apie kurias    rašė didysis Lietuvos mąstytojas M. Mažvydas ir kiti.    
2008 06 09 
